Pinces, botons, fustes, tubs de cartró, rul·los,
cordills,... Amb tots aquest materials hem proposat un espai i un temps per
manipular, jugar i experimentar. Son materials diversos i propers que tots
podem tenir a casa.
El primer de tot ha estat conèixer el material, les
formes i els colors dels diferents objectes.
Això ens permet posar paraules a les seves qualitats i poder parlar
d’ells.
Amb les pinces hem fet construccions lliures molt
diferents unes de les altres. Deprés hem anat provant diferents combinacions:
pinces i fustes, pinces i rul·los, pinces i tubs. Hem aconseguit pianos amb les
pinces i les fustes i coets amb els tubs i els rul·los. Hem après a estendre roba
en uns petits estenedors i hem descobert unes pinces en forma d’ocells que
volen fins les fustes per fer boniques simetries. I encara més, en aparèixer
els cartonets amb series hem començat a treballar la repetició de dos
elements, sobretot fixant-nos en el color.
Els botons ens han permès omplir i buidar, enfilar amb
els cordills i fer collarets, veure si hi cabien o no, fer torres amb els tubs
de cartró, veure si rodolen o no, comptar quants forats tenen, classificar per
colors i fins i tot per colors i forats.
Hem descobert colors vermell, blau, verd, groc, rosa,
taronja,... Materials: cartró, plàstic, fusta, cordill, roba,... Hem treballat
la psicomotricitat fina: fer la pinça amb els dits fent força per poder
obrir-les, enfilar botons,... Hem intentat classificar i seriar objectes en
funció d’una característica i alguns més agosarats de dos i moltes coses més,
compartir, endreçar, escollir, explicar, fer preguntes i buscar perquè,...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada